Un dels prototips de producte que més m’han captivat aquests dies és Tiles, un reproductor musical “híbrid” entre l’streaming digital i el món real. El creador afirma que vol recuperar la “sofisticació de l’experiència musical”, connectant la teva biblioteca en alguna de les plataformes principals a una sèrie d’accions tangibles, posant èmfasi en els àlbums i el seu disseny visual.
Durant un temps, vaig tenir un iPad a l’estudi configurat únicament per tenir Spotify amb la caràtula del que estava sonant i poder fer swipe entre discos de la meva biblioteca, de forma manual. El mateix concepte d’apreciació de l’àlbum com quelcom més i la mateixa necessitat de retrobar-nos amb allò físic.
M’ha fet pensar en projectes com la Spotify Box de l’amic Jordi Parra, que va guanyar un IxDA Award el 2012, o coses com el Car Thing del propi Spotify, ara ja discontinuat, tot i que aquest últim tenia una vessant més utilitària.
Vist el ressorgiment del vinil (inclús del CD o del cassette), sembla que no podem acabar de desvincular la música de l’experiència física. Per mi perfecte, cap problema amb el consum més conscient, més pausat i més complet.
Un bon assaig sobre el gust, la subjectivitat i l’habilitat d’identificar la qualitat, a la excel·lent DOC. Em quedo amb aquesta cita, “Fashion changes, taste doesn’t”.
Life Centered Design és un directori de recursos seleccionats per Katharina Clasen amb l’objectiu d’ajudar-nos a dissenyar productes, sistemes i serveis més responsables, sostenibles i ètics.
Em fascinen les Darkroom Prints de l’agència Magnum, amb anotacions de Pablo Inirio, el Master Darkroom Printer (quin títol, eh!) o dels propis fotògrafs sobre les fórmules i mètodes per al revelat exacte de cada peça.
Els de Read.cv han llençat fa uns dies Sites, una nova plataforma per a convertir el teu perfil en aquesta app en un lloc web personal, pensant (sembla) en competir amb les demés plataformes de portfolio per creatius.
Si creix l’ús de l’AI, creix la despesa energètica, d’aigua i les emissions. S’espera que l’optimització de l’eficiència de tot plegat en redueixi la petjada però hi ha qui parla de ja d’una paradoxa de Jevons aquí.
“Ladies Who Create” és un podcast de Jess Rosenberg i Liz Meyer que vol donar visibilitat a les dones en les indústries del disseny i la creativitat.
Gràcies pel teu temps. La setmana que ve, més i (espero que) millor. Per qualsevol cosa, pots deixar un comentari o trobar-me a Bluesky o LinkedIn. Si vols una mica de música, et deixo aquí la meva mixtape, actualitzada mensualment. Fins ara!
— Sergi